Vegespot.pl - Przepisy wegetariańskie

Creative Commons License

Ten utwór (w tym zdjęcia!)
jest dostępny na licencji Creative Commons
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 2.5 Polska
.


POLUB więcejyofu! na fejsie!


więcej yofu!

Wypromuj również swoją stronę



www.flickr.com
This is a Flickr badge showing photos in a set called cooking- 2008 winter . Make your own badge here.
www.flickr.com
This is a Flickr badge showing items in a set called vegan food. Make your own badge here.



Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
statystyka

design

Kuchnia wegańska - przepisy, zdjęcia i inne vegan
Blog > Komentarze do wpisu

Zielony SMOOTHIE

W końcu! Zrobiłam zielony smoothie – zmiksowany koktajl owocowy na bazie sałaty! Zabierałam się do tego od dawna, aż w końcu mi się udało. Dwie porcje sa naprawdę sycące, dobrze uzupełniają skromne śniadanie i naprawdę to jest smaczne – to owocowy koktajl, ale zielony. No i jest raw ;).

Bardzo zainspirowały mnie przepisy:

Zielony smoothie w ramach zachowania równowagi - z ILoveTofu

Zielony i pomarańczowy szejk, soczyściezielony szejk i inne szejki ;)

  • ½ główki dobrze umytej sałaty masłowej
  • ½ szklanka wody
  • 2 banany
  • ½ jabłka (Jonagored)

Podarte liście sałaty zmiksować z wodą. Dodać pokrojone w plastry banany i jabłko. Zmiksować wszystko na gładką masę.

2 porcję

Uwagi

Smoothie jest tym lepszy im gładszy, mój koktajl wymagał jeszcze trochę miksowania.

Wartości odżywcze

1 porcja to tylko 41 kalorii. Zawiera 10 g węglowodanów (3 % zalecanej dawki) ale też 12% zalecanej dziennej dawki błonnika. I całkiem sporo witamin – z zalecanego dziennego spożycia 31% witaminy A, 11% B6, 69% witaminy C, 2% E, 59% witaminy K, 11% kwasu foliowego a także 8% potasu, 7% manganu, po 4% żelaza, ryboflawiny, niacyny i tiaminy. Całkiem sporo jak na kilka liści sałaty. (Nutritiondata.com)

To oczywiście było wyliczone źle! Dzięki Aga za czujność! :) W jakiś niezwykły sposób nie wyliczyło się z bananmi ale papryką bananową - dziwaczne!

1 porcja to 134 kalorie. 1% tłuszczu, 11% węglowodany (18% błonnik) i 4% zalecanej dziennej dawki białka znajduje się koktajlu. Plus 29% dziennego zapotrzebowania na witaminę A, 23% witaminy C, 54% witaminy K, 1 % witaminy E, 5% tiaminy i 7% ryboflawiny, 5% niacyny, 26% witaminy B6, 14% kwasu foliowego, 20% manganu i 2% cynku.

Wypiłam smoothie a zaraz potem zobaczyłam to (dzięki Marta, ja już widzę że wchodzę nie w fazę 3 a 6! Zgroza!!!).

 


 

Od jutra OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ WEGETARIANIZMU (10-16.05).

niedziela, 09 maja 2010, spaceage

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
mydelicious
2010/05/09 21:01:55
z sałatą jeszcze się nie spotkałam w takiej wersji, ale zrobię taki z pewnością! piękny kolor :)
-
dorota20w
2010/05/09 21:37:34
Muszę wypróbować, tylko poczekam na sezon sałaty, bo tej pierwszej teraz jeszcze się trochę obawiam.
-
2010/05/09 22:20:47
Na wygląd to nie tylko zdrowe ale i smaczne!
-
ugotujmy
2010/05/09 23:19:58
sałata z bananami!
brzmi nie tyle oryginalnie, co pysznie. zdecydowanie.
-
aga-aa
2010/05/10 07:47:15
brzmi ciekawie, nigdy o takim cudzie nie słyszałam :)
ale jedna porcja to na pewno więcej niż te 40 kcal. 1 banan ma średnio 120 kcal, a na 1 porcję wchodzi właśnie 1 banan
-
2010/05/10 21:47:42
Jak na razie największą ekstrawagancją, na jaką pozwoliłam sobie w kwestii sałaty, była zupa z sałaty oraz sałata na ciepło z patelni. Jak widać wiele jeszcze przede mną, a nawet taka, zdawałoby się, wyeksploatowana kulinarnie, sałata, ma wiele nieodkrytych twarzy:) Jak się dobrze zastanowić, połączenie sałaty z bananem wydaje się bardzo udane.
-
Gość: Karo, *.hsd1.nh.comcast.net
2010/05/14 03:29:54
Podam luzny przepis na moje smoothie na sniadanie
surowe nasiona slonecznika i dyni
siemie lniane
jablko
burak, marchew, czerwona kapusta
jarmuz lub szpinak lub inne zielone liscie
plus mrozone jagody lub inne owoce
woda
wszystko razem wrzucam do miksera
Pycha!
-
spaceage
2010/05/17 22:01:22
Karo: chciałabym kiedyś zrobić takie smoothie! :) na razie walczę z problemami sprzetowymi - nie mam blendera tylko taki malutki kubeczek miksujący dołączony do miksera - dużo się w nim nie zmieści :(

quinoamatorka: bardzo trafione połączenie, sałata jest tylko tłem dla bananków a te z kolei tłem dla innych owocków :)

aga: dzięki za wytropienie!!! już wszystko powinno być ok! 134 kalorie :)

wszystkim polecam taki koktajl :) sałata rządzi! :)
-
Gość: Karo, *.hsd1.nh.comcast.net
2010/05/26 23:30:45
Masz racje co do sprzetu. Ja uzywam Vitamix - podobno mozna kupis go w Anglii ale jest koszmarnie drogi ale za to jest to wydatek na cale zycie:)

Podziwiam ze robisz smoothie w kubeczku!!!